Äter fruktost

Alltså, jag äter frukost, men jag äter ost och frukt, då blir det "fruktost".
Idag har jag fotboll kl. 12.45. :)
Imorgon ska jag rida Islandshäst kl. 12.30, kul! -----> http://www.islands-hastar.se/ <----- hemsidan till där jag ska rida.
Jag har ridit där två gånger förut och jag rekomenderar verkligen deras uteritter! Personalen är supertrevlig, man kan vara van som ovan vilket är jättebra! Innan man rider iväg får man hjälpa till lite med hästarna och när man kommer tillbaks så får man ta hand lite om hästarna om man vill! Sammanlagt har de 15 st söta islandshästar. Det som är lite speciellt med islandshästar är att de är mycket lugnare och mer pålitliga än andra hästar, och med lugn menar jag inte att de är lata utan att dem är mer mjuka när de rör sig än andra hästar, för de kan ju vara riktigt vilda ibland! En annan sak som är lite speciellt med islandshästar är att de går i 4 gångarter istället för 3. Islandshästar skrittar, töltar travar och galoperar. Andra hästar skrittar, travar och galoperar.
Sen finns det ju nackdelar med islandshästar också. De är inte lika stora, de har inte samma muskelkapacitet t.ex.
Men vackra e de!
En liten jämförelse.
Jag tycker man ser ganska mycket skillnad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0